7 Ağustos 2007 Salı

BOCURUK'A ŞEKER HAMURU DETAYI


ŞEKER HAMURU TARİFİ BURADA:
http://gelincikler.blogspot.com/2006/07/duru-2-yanda.html

BEN DE KISACA PÜF NOKTALARINI KENDİMCE ANLATAYIM.UMARIM YARARLI OLABİLİRİM.

Burada birinci püf noktası jelatini su ile eritirken kaynatmadan eritmek.Kaynayınca hamur olamıyor, çünkü jelatin özelliğini kaybediyor.Bu arada bende toz jelatin olmadığı için yaprak jelatin kullandım.Daha sonra glikozu ekliyoruz.biraz karıştırdıktan sonra pudra şekeri ekliyoruz.Mikserin dayanma gücüne kadar onunla yoğurabiliriz.Daha sonra ise elle yoğuruyoruz. Top haline getirip bir gün dinlendirdikten sonra kullanabiliyoruz.Hamuru açarken yapışmasını önlemek için nişasta kullanıyoruz. Hamur renklendirmesi için ise kullanılması gereken boya kesinlikle jel gıda boyaları.Ben kırmızıyı Mc Cormic'in sıvı boyası ile denedim fakat bir türlü kırmızıyı bulamadım ayrıca hamur da kendini kaybediyor biraz::))), toparlaması çok zor oluyor.Renklendirirken henüz toz boyaları ve kakaoyu denemedim. Bu arada 2 gün sonra kullanırken hamuru biraz yoğurup yumuşatmak gerekiyor hamur bozuldu diye paniğe kapılmamakta fayda var. İkinci püf noktası içerisinde az nişasta olan pudra şekeri kullanmak ki İstanbul'da Celal Usta ünlü ama ben Burcu'cuğumun tavsiyesi üzerine Bağdat marka kullandım.Ve hiç bir sorun yaşamadım.
Üçüncü olarak saklarken oda ısısında ve sıkıca streçe sarmamız gerekiyor.Aksi takdirde hamur tamamen kuruyor ve kullanılamaz hale geliyor. Hamuru açarken ben normal tahta merdane kullandım.Bunda da sorun yaşamadım.

Umarım faydalı olabilmişimdir.

Yapacak olanlara kolaylıklar dilerim.

Sevgilerimle,

1 yorum:

Bocuruk dedi ki...

İlkay'cığım,
Kusuruma bakma yeni gördüm yazını. Çok ince ve düşüncelisin. Çok sağol. Yaptığımda bu bilgilerden yararlanacağıma emin olabilirsin. Çok çok teşekkür ederim:))
Sevgilerimle...