2 Nisan 2008 Çarşamba

SONUNDA SERAP'CIĞIMIN PATATESLİ BOHÇA BÖREĞİ


Biraz değil, bayağı geç oldu bu tarif, ama suç vallahi Sevgili Serap'ın.Çünkü daha bu cumartesi verdi tarifi.Serap'cığımın sabah kahvesi böreğidir kendisi.

Canı sağolsun diyelim...Hemen tarife geçelim.

Tarifi aynen Serap'cığımın yazdığı gibi aktarıyorum.Ve tarifler için çoooooooook teşekkür ediyorum.

******************

Bildiğiniz gibi 1 yufkadan 4 tane börek çıkıyor.

İçi:

Soğanlar minik minik doğranıp çok az sıvıyağda kavruluyor.Önceden haşlanmış olan patatesler de doğranarak soğanlarla birlikte kavruluyor.Ilıdıktan sonra biraz tuz,karabiber,kimyon,kırmızı biber konulur.


Yufkaların içerisine erimiş sana yağı+su karışımı kaşık yardımıyla gezdirilir.Küçük 4 kare haline gelen parçaların içine hazırlanan iç konur.Bohça haline getirilir.Ters çevrilip tepsiye dizilir.Üzerine yumurta sarısı sürülüp, çörek otu ya da susam serpilerek fırına verilir.


Afiyet Olsun!


TAVUKLU BÖREK(TAVUKLU SOSYETE MANTISI-BU BENİM KOYDUĞUM İSİM)Bir de Sevgili Serap'cığımızın çoooook meşhur olmuş tavuklu böreği vardır.Bunun da tarifini istiyordum.Onu da yazmış.Ben yine değişiklik yapmadan aktarıyorum.

Malzemeler:

-Tavuk göğsü

-Süzme yoğurt

-Sarmısak

-Domates

-Nane

-Sumak

-Garnitür(bezelye-patates-havuç) hazır ya da kenidniz yapabilirsiniz

Tavuk göğsü haşlanır, küçük doğranır.İçerisine garnitür eklenir.(ben ayrıca 1 adet patatesi küp küp doğrayıp hafif kızartıp onu da ekliyorum)

Kırmızı pul biber, kimyon,karabiber,tuz eklenip börek içimiz hazırlanmış olur.

Yufkalar yukarıdaki börek tarifindeki gibi hazırlanır.İçlerine tavuklu harç konur ve kapatılır.Tepsi ve bohçalar hafif su ile ıslatılarak ve üzerin hiç birşey sürülmeden fırına verilir.

Bu arada sarmısaklı yoğurt hazırlanır.(bu arada miktarlar kişi sayısına göre)

Yine ayrı bir yerde domates rendesi biraz domates salçası ilavesiyle pişirilip sos haline getirilir.(Serap burada biraz da yağ konmayacakmı???)

Pişen bohça böreklerinin üzerine, domates sosu, sarmısaklı yoğurt ve isteğe bağlı olarak nane + sumak serpilerek ikram edin.

Hepinize afiyet olsun!

VE SERAP'CIĞIM HIZINI ALAMAMIŞ ÇOK BEĞENİLEN MUHAMMARA TARİFİNİ DE YAZMIŞ.Eeeeeeeeeee telafi etmesi lazımdı tabiii bu tarif gecikme işinde dolayı::)))

-1 orta boy soğan

-2-3 diş sarmısak

-1 avuç ceviz içi

-1 su bardağı kırmızı pul biber(bardağın içine su konulup, biraz ıslatılmış)

Yapılışı:

İlk işlem pul biberi bardak içine ıslatmak.

Soğan minik minik doğranıp havanda ezilir.Üzerine ceviz konulur , tekrar ezilir.Sarmısaklar minik minik konur ve en son kırmızı biber karıştırılır.
Üzerine biraz limon suyu, kimyon ve zeytinyağı konulur.

Afiyet Olsun!

4 yorum:

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Bir tane böreğe hiç hayır diyemem nefis olmuş ellerine sağlık canım...

Feyza Fidan dedi ki...

İlkayım, güzel dileklerin için çoookkk teşekkür ediyorum canımcım :))
Geleyim öncelikle bu enfes böreğe...Resminden anlaşılıyor ya zaten enfes olduğu ama bir kere daha söyliyim istedimmm..Ama asıl annane mantısına hayranlığımı dile getirmem gerek çünkü kapatma şekline bayıldımmm..Nasıl güzel bir mantı öyle...
Canım benim, ellerine sağlık,
Öpüyorum seni...

İLKAY dedi ki...

Gönül'cüğüm canım gerçekten çok nefis bir börekti...bir de sıcak sıcak olunca ve de şekerli çayla mmmmmmm....nefis nefis oluyor....Ziyaretin için çok sağol canımcım....

Feyza'cığım rica ederim canım arkadaşım...Güzel sözlerin için asıl ben sana çooooooooook teşekkür ederim....

BEN DE SİZLERİ ÇOK ÇOK ÖPÜYORUM...
SAĞLIKLA VE SEVGİYLE KALIN...
İlkay

sarımutfak-hande dedi ki...

ilkaycım yorum için teşekkür ederim.börek nefis çok severim patatesli böreği.serapın eline sağlık
öptüm canısı
kendine iyibak