23 Eylül 2008 Salı

ALT KOMŞUMDAN YENİ BİR LEZZET-CEVİZLİ KÖFTE







Yine sağolsun alt komşu teyzeden geldi...Şirin torunu getirdi...

Adını bilmiyorum..ama cevizli köfte dedim ben...

Bulgur kısır gibi yapılmış, kavrulmuş soğan,salça,pul biber,bolca ama bolca irice kıyılmış ceviz ,yağ vardı...Et varmıydı onu keşfedemedim...Ama çok lezzetliydi...

Buradan çok teşekkür ediyorum ve bilenlerin bu tarif için yardımcı olmasını rica ediyorum...

Elle sıkılmış ve büyükçe yukarıdaki gibi şekil verilmişti.
Buna benzer bir tarifi burada buldum.Ceviz ilavesiyle sanırım benzer bir tat yakalanabilir.Tarifi kopyalıyorum ki kaybolmasın.
Ben bunu, kendimce kısırın ve çiğ köftenin değişik bir versiyonu gibi düşünüyorum..4 kişi için aşağıdaki malzemeleri verdim.Kişi sayısına göre bulgur ölçüsünü değiştirebilirsiniz.. Malzemeler
2 su bardağı köftelik bulgur
1 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı somates salçası, isteğe göre 1 yemek kaşığı biber salçası
Kırmızı biber, karabiber, tuz (isteğe göre kimyon vs.)
3 adet taze soğan
1 demet maydanoz
1-1,5 su bardağı sıvı yağ
Yapılışı
Bulgur, ince kıyılmış kuru soğan, salça, kırmızı biber, tuz, karabiber hep birlikte aynen çiğ köfte gibi yoğrulur...Gerek duyulursa arada yarım çay bardağı kadar su eklenebilir(kolay yoğurmak açısından)

Bulgurlar yumuşayıncaya kadar yoğurma işlemine devam edilir.
Yoğurma işlemi bitince sıvı yağ, bir tavada iyice kızdırılır. Eğer yağ iyice kızdırılmadan eklenirse tadı ve görüntüsü iyi olmuyor..
Kızgın yağ, bulgurlara dökülür..Bir çatal ya da kaşık yardımı ile eliniz yanmasın diye hafifçe karıştırılır..
En son kıyılmış maydanoz ve taze soğanlar da eklenerek, son bir kez özleşmesi açısından toparlanıp, büyük toplar halinde şekil verilir.
Yine komşu teyzemden tam tarifi alınca yayınlayacağım.

7 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

mmmm oldukça lezzetli sanırsam:)
Komşu teyzenin ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Cevizli ezmeyi biliyordum da köfteyi ilk defa duydum :)

Unknown dedi ki...

selam canım bence en güzeli komşu teyzeye sorup öğrenmen olacak böyle birşey anlaşılmıyor ama nfis görünüyor komşunun eline sağlık sana afiyet olsun sevgiler

HUYSUZBALIK dedi ki...

Canım içerisinde patates olabilir mi acaba?

ss dedi ki...

bu arada unuttum söylemeyi bende adanalıyım.cevizli köfteye bayıldım..

Gaye dedi ki...

bulgurla yapılan herşey güzel oluyor nedense İlkaycım.. Bende komşu teyze istiyorum :)
bu arada Seda2da Adanalıymış, çoğalıyoruz..ne güzel.

İLKAY dedi ki...

Melek'ciğim oruç oruç vallahi çok lezzetli geldi bana...cevizi de çok seven biri olarak...

Craft'cığım vallahi ben de ilk kez gördüm ve de yedim...çok da lezzetliydi canım....

Papatya'cığım ben zor şeyleri severim::))Şaka bir yana alabilirsem alacağım da bir türlü fırsat olmuyor...Hani bu arada bir bilen d eçıkarsa fena mı olur::))??
En azından yöresini filan öğrenirim..Fazla merak iyi değil ya..::)))

Esin'ciğim canım patates yoktu sanırım..ve de pişmemiş bir köfteydi...hani kısırın versiyonu gibi..ama soğan kavrulmuştu...

Selda'cığım canım çok sevindim hemşerim benim....Vallahi köfteye ben de bayıldım::)))

Gaye'ciğim canım ben de çok seviyorum bulgur işlerini...özellikle ince esmer bulgurla olanları...Vallahi komşu teyzem beni yeni lezzetlerle buluşturuyor...çok da samimi değilim daha konuşmuşluğumuz yok ama böyle kek-yemek değişikliklerini hiç ihmal etmiyoruz::)))ben çalışınca böyle garip durumlar oluyor::)))Torunuyla sohbetimiz var ama..o da 10-12 yaşlarında::))
Bu arada hemşerilerimiz artarak gelecek gibi görünüyor..süperrrrrrrrrr::)))