19 Kasım 2007 Pazartesi

İNCİRLİ CEVİZLİ TATLI





ve şu an sayamadığım,
ve daha birçok sitede gördüğüm ve sonunda denemeyi başardığım bir tarif.
Ben tadına bakmadım ama tadına bakanlar bayıla bayıla yemişler::)))Afiyet Olsun diyorum ben buradan onlara::))) ve tarifi yayınlayıp bana ilham veren tüm arkadaşlara teşekkürlerimi gönderiyorum.
Ayrıca bu cumartesi kızlarla Hint Filmi kuşağımız için yapmıştım.Kızların, bu tatlı için "nefis ötesi, muhteşem, bunu ben de toplantımda yapmalıyım" gibi kelimeler üzerine hemen yayınlamam gerektiğini düşündüm.
İşte tarif ve benim değişiklikler parantez içinde herzamanki gibi:
İncirli Tatlı
Malzemeler:
Kek:
-6 adet kuru incir, suda ıslatılmış, ufak doğranmış
-1 su bardağı ceviz içi (iri çekilmiş)
-1 su bardağı toz şeker
-1 su bardağı un
-3 yumurta (2 yumurta)
-1 paket kabartma tozu
-1 çay kaşığı tarçın(benim eklemem)
Şerbeti:
-1,5 su bardağı su
-1 yemek kaşığı nescafe
-yarım su bardağı toz şeker
Muhallebi:
-2 yemek kaşığı nişasta (dolu kaşık)(katı olursa daha sonra süt-krema ile yoğunluğu azaltılabilir ama çok cıvık olursa çaresi çok zor)
-2 yemek kaşığı un (dolu kaşık)
-1lt süt
-5 yemek kaşığı toz şeker
-İnmeye yakın 50gr tereyağı (ben eklemedim)
-Piştikten sonra 1 poşet toz krem şanti(ben 1 paket süt kreması ekledim cumartesi krema biraz cıvık olunca krem şanti ekledim)
Hazırlanması:
Kek için yumurta ve şekeri çırpın, cevizi, unu, tarçını,kabartma tozunu ekleyip karıştırın. En son inciri ekleyip dikdörtgen borcama dökün ve 160C de pişirin (incirden dolayı düşük ısıda pişmesi gerekiyor).
Pişerken krem şanti haricindeki malzemelerle muhallebiyi yapın. Piştikten 5 dakika sonra 1 poşet toz krem şantiyi ekleyip mikserle çırpın.Ben süt kremasını ekleyip çırptım.
Kek piştikten sonra 3-4 dak. havalandırın.
Şerbet malzemelerini karıştırıp (pişirmeden ve sıcak olmayacak) kekin üzerine dökün. 5 dakika sonra muhallebiyi üzerine yayın, buzdolabında 2-3 saat bekletin.
Ben tarçınla süsledim.
Afiyet Olsun!

4 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

Benim de uzun süredir denemek istediğim ve deneyemediğim bir tatlı.Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.


sevgilerimle...

İLKAY dedi ki...

Canım mutlaka denemelisin....nefis bir şey....
Sevgiler,

Hatice dedi ki...

İlkay'cığım nefis görünüyor, ben de Sevgili Hatice(portakal) ve Melda'da gördükten sonra önümüzdeki haftalarda gelecek olan kalabalık bir misafir grubuna yapmayı düşünüyordum bu tatlıyı, sen de yaptığına göre gönül rahatlığıyla deneyebilirim:)
sevgiler...

İLKAY dedi ki...

Hatice selam canım,
Kesinlikle denemelisin....misaifrler bayılacak kesin....
Cidden benim temel tariflerim arasında artık....
Sevgiler,
İlkay