6 Kasım 2008 Perşembe

DÜNYA KIZ ARKADAŞ GÜNÜ VE İLKNUR'UN TAHİNLİ KEK TARİFİ



Az önce Sevgili Serap aradı.Dünya Kız Arkadaş günüymüş bugün.Beni kutladı ve ben de bu vesile ile sizlerin bu gününü kutluyorum.Hepinizi çok seviyorum Sevgili Kız Arkadaşlarım.

Bu arada Sevgili Serap Sevgili İlknur'un çok nefis olan Tahinli Kekinin Tarifini vermişti. Ben henüz deneyemedim ama yine de paylaşmak istedim.Eminim nefis bir kektir.Ki ben; tahinli olup da beğenmediğim bir lezzet olmadı henüz.

İlknur'cuğum geç yayınladığım için çok özür dilerim.Denemeyi bekliyordum hani fotoğraflı olsun diye. Eğer sen benden önce tekrar yaparsan ve de fotoğrafını gönderirsen yayınlarım canım.

Malzemeler:

3 yumurta

1,5 su bardağı şeker

3 su bardağı un

1 su bardağı sıvı yağ ( veya 250 gr.katı yağ eritilecek)

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

4-5 yemek kaşığı tahin

bir miktar ceviz içi

yarım su bardağı su ( hamurun daha akışkan olması için )

YAPILIŞI :Yumurta ve şeker mikserle karıştırıldıktan sonra tahin ve ceviz hariç diğer malzemeler bu karışıma ilave edilerek iyice karıştırılır.pişirilecek kabınıza bu karışım döküldükten sonra tahini üzerine heryere gelecek şekilde yemek kaşığı ile koyun .koyduktan sonra iyice alttan yukarıya doğru karıştırın ,maksat heryere tahin karışsın . tabii çorba pişirir gibi iyice karıştırmak değil de yavaş yavaş usulca karıştırmak .daha sonra üzerine ceviz içi serptikten sonra , 175 derecede yaklaşık 45-50 dk.da pişmek üzere fırına sürünüz.afiyet olsun ...................................

FOTOĞRAF: BEN-ATATÜRK PARKI ADANA'DAN BİR ÇİÇEK

5 yorum:

Adsız dedi ki...

bu keki ben ilk olarak ilknur'un kardesi fatoş'ta yedim,harikaydı.
lütfen deneyin lezzetine doyamayacaksınız

serap

Adsız dedi ki...

Ben de tahinli kek yaparim ve cok lezzetli oluyor, denemeni tavsiye ederim. Sevgilerimi gönderiyorum canim.
Hepimizin dünya kiz arkadas günü kutlu olsun:)

Adsız dedi ki...

canım hepınızın arkadaslık gunu kutlu uzun omurlu olsun.
tahınlı kekı bende severek yaparım. arıfını aldım sevgıler..

Halenze dedi ki...

hayatım orda bi resim var ama o tahinli keke pek benzemiyo yada o tahinli kek ben diyette olduğum için açlıktan göremiyorum artık:))) muhakkak güzel bir tariftir ilknurunda seninde eline sağlık şimdiden artık önce hanginiz yaparsanız:)

İLKAY dedi ki...

Serap'cığım denedim biliyorsun::)))

Kızılcık canım sonunda dayanamadım ve denedim...gerçekten çok nefisti ....

Banu'cuğum amin canımmmm

Halenze'ciğiim Allah iyiliğin verrsin inşalah::)))
Yaptım yaptım::)))) yayında şu ara::)))


HEPİNİZE SEVGİLER.............