30 Temmuz 2007 Pazartesi

TEMMUZ AYI ADANA TEZGAHINDAN İNCİRLER GRUBU...



Birinci incir Hint İnciri , Hindi İnciri tabir edilen kaktüs ağacı meyvesi...Ben çok severim...Ayıklaması zordur ama inceliğini bilirseniz elinize diken batırmadan yiyebilirsiniz...Tezgahta buz üzerinde soğutulur...Evde soymayı üşenirseniz onlar soyar, temiz poşete koyarlar...size de yemesi kalır...
İkinci incir malumumuz olan incir kendisi...Adana'da tezgahtan incir seçmek yasaktır::(((Satıcı seçer verir, itiraz ederseniz de "Satmıyorum " der ve poşeti tezgaha döker...Sizin de eve gidip , o güzelim incirleri dolaba koyup buz gibi incir yeme ve de kızınıza yedirme hayalleri tezgahta kalır::((( Ya da uslu bir müşteri olur, seçtikleri ile yetinmeyi göze alırsanız yukarıda görüldüğü üzere nurtopu gibi incirleriniz olur::)))

2 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar sitenizi takip ediyordum bir süredir.ve oldukçada beğendiğimi söylemek istedim.ve hint inciri ilgimi çekti.küçükken manavgatta bir ağaçta görmüş almaya çalışırken elime diken batmıştı.yani bir türlü tatmak kısmet olmadı.bu sene güneye inersem eğer,semt pazarlarında gözüm kendisini arayacak.şimdiden eminim.inşallah bu defa tadabilmek kısmet olur.
duygu
www.mutfagimveben.blogspot.com

İLKAY dedi ki...

Duygucuğum merhaba,

ben de senin siteni izliyorum::)))
ve lütfen buralara gelirsen beklerim ve incirleri ayıklar ikram ederim canım...
özellkile bu ay nereye baksan incir tezgahlarını görüyoruz...ve canımız istiyor tabiii....
o incirleri hemen ağacından koparıp yeme gibi bir niyet çok kötü sonuçlar doğurur::(( dikenleri temizlemek ayyyy çok fena....önce eldivenle toplar,sepete doldururlar ve suyun altında epeyce bir dikenler gitsin diye bekletirler...
ben yaylada öğrenmiştim bunu...
şimdi olsa da yesek::)))
görüşmek dileğimle duygucuüğum...
ilkay