3 Ağustos 2007 Cuma

VE FACİA GİBİ DURMAYAN FACİA !



Bu kek denemem başarısız aslında ama kekin hamuru başarılı çünkü o eksik dilim midemde şu anda::)))...Lezzeti çok güzel olmuştu fakat kalpli silikon kalıplarımdan sonra aynı başarısızlık bu güllü silikon kalıbımda da gerçekleşti...Bu kez Gelincikler Burcucuğum ve Eye's Pasta Berna Hanım'ın tavsiyesine uydum ve keki iyice soğuttum kalıptan çıkarmadan önce ama sonuç yukarıdaki gibi yine::(((( Ben az sonra forumlara bakayım ben bir yerde yanlış mı yapıyorum ama sanmıyorum..çünkü aynı tarif teflon kalıpta muhteşem oluyor...İşte tarifim:
Malzeme:
-3 yumurta
-1 paket yumuşak margarin(ben becel kullandım-küçük paketlerden)
-1 paket yörsan krem peynir(beyaz)
-1 su bardağı toz şeker
-2,5 bardak elenmiş un
-1,5 paket kabartma tozu
-1 tutam tuz
-1 paket vanilya
-1 çay bardağı iri dövülmüş fındık
-5 kayısı doğranmış
-1 büyük erik
Yapılışı:
Margarin, krem peynir ve şeker çırpılır.Tek tek yumurtalar ve vanilya ilave edilip tekrar çırpılır. En son kuru malzemeler eklenip ,kek kalıbına dökülür(bu aşamada silikonu tavsiye etmiyorum şimdilik::))))-teflon her zaman başarılı oluyor...Üzerine meyveler dizilir.175 derecede ısıtılmış fırında pişirilir.Keklerimi pişirirken ilk 15 dakika fırının kapağını ben açmıyorum.
İstenirse üzerine pudra şekeri serpilerek servis yapılabilir.

3 yorum:

Cafe Gusto dedi ki...

İlkaycığım ellerine sağlık.Öncelikle puzzlelarını merakla bekliyorum.İkincisi de benimde silikon kalıplarla ilgili bir şikayetim var.Bendekiler tupperware markalı.Kek pişerken de ,piştikten sonra yerken de plastik kokusu geliyor.Acaba benim kalıbımmı problemli bilmiyorum. Sendekide koku yapıyormu?
sevgilerimle....

İLKAY dedi ki...

canım selamlar...
ilk fırsatta puzzellarımızı yayınlayacağım...aaa bir de biz yaptıktan sonra bozup yeniden yapamıyoruz maalesef...çünkü kıyamıyoruz....vallahi kalpil silikonda 2 , güllüde 1 deneme sonucu durum bende de içi açıcı değil gerçekten...ben eye'sdan almıştım...bu arad acarrefourdan adı bilinmedik bir düz kalıbım var onda bu sorunu yaşamadım ama onda da kekler kuru oldu hep...evet sen haklısın zaten pişerken de kek kokusu değilde değişik bir koku geliyor...sonra da keke yansıyor tabii...en başrılı olduğum kalılarım teflon kalıplarım..beyaz fırından da döküm almıştım...fena değiller ama 1 numaram teflon::)))
puzzlelarda buluşuruz...
sevgilerimle,
ilkay

İLKAY dedi ki...

Bu arada cafe Gusto'cuğum seni izlediklerime ekledim...
Umarım bir sakıncası yoktur...
Tekrar sevgilerimle,
ilkay