13 Ağustos 2007 Pazartesi

YETUR'UN DÜDÜKLÜ TENCEREDE PİLAVI VE BENİM YEMEĞİM




Portakal ağacı Forum'dan ve Yemek Diyarı Forum'dan tanıdığım ve tariflerine çok güveniğim YETUR(Yeşim)'un düdüklü tencerede pilavını öğrendim öğreneli hep bu şekilde yapıyorum.Sizlere de tavsiye ederim.
Yeşimciğim tariflerin için tekrar teşekkür ediyorum.
-1bardak pirinç
-1 bardak et suyu(ya da tavuk suyu ya da normal su ve et bulyon ya da ne isterseniz)
-Nohut(Ben pişirip, poşetlerde deepfreeze'e koyuyorum, hazır oluyor yemeklerde)
-Yağ(Ben tereyağ-sıvıyağ karıştırıyorum ama siz hangi yağı kullanıyorsanız onunla yapabilirsiniz.
Önce pirinci yıkayıp, tuz eklediğim sıcak suda 15 dakika bekletiyorum.Buna nohutu da ilave ediyorum. Et suyunu düdüklü tencereye koyuyorum.Yağını , tuzunu ekleyip kaynadıktan sonra pirinç ve nohutlarını ekliyorum.Düdüklünün kapağını kapatıyorum.Buhar çıkar çıkmaz düdüğünü kapatıyorum vekısık ateşte piştikten tam 5 dakika sonra altını kapatıyorum.Ve 10-15 dakika dinlendirdikten sonra tane tane ilavımız servise hazır. Yeşim'ciğim sanırım 1 çay kaşığı kadar sirke ekliyor ki pirinçler beyaz olsun.
Yeşim'ciğimin notunu da ekliyorum bu tarifte ölçüler mutlaka 1'e bir olmalı.1 ölçü pirince 1 ölçü su, 2 ölçü pirince 2 ölçü su gibi...
Tarif için tekrar teşekküler Sevgili Yeşim.
Gelelim benim yemeğime;
Malzemeler:
-500 gram kıyma(hangi eti kullanıyorsanız ben yağsız dana eti kullanıyorum)
-1 soğan
-3 büyük diş sarmısak
-3 adet közlenmiş soyulmuş patlıcan
-2 büyük domates
-Tuz
-Karabiber
-Kırmızı biber
-Biber salçası
-1 adet ekmeğin içi
-Sıvıyağ(Zeytinyağı kullandım)
Yapılışı:
Kullanacağım fırın ısısına dayanıklı kabımı yağladım(seramik kaptı benimki).Kıymalı malzemeyi hazırladım.Soğanı , 2 diş sarmısağı, karabiber, kırmızı biber, tuz(ben tuzu unutmuşum sonradan serptim üzerine aman siz unutmayın), salça, ıslatılmış ve suyu sıkılmış ekmek içini , 2 kaşık kadar sıvıyağ ekleyip, iyice yoğurdum ve seramik tepsime döşedim.Üzerine közlenmiş patlıcanı, domatesi ,kalan 1diş sarmısağı doğradım.Ve yine biraz kırmızı biber, karabiber serptim.2 yemek kaşığı kadar su ve 2 yemek kaşığı kadar sıvıyağ ekleyip(sizin kıymanız yağlı ise bu yağı eklemeyebilirsiniz) , üzerine alüminyum folyo kaplayıp ve birkaç yerinden folyoyu delip, 200 derecede 15 dakika pişirdim, sonra folyoyu çıkarıp, bir 15 dakika daha pişirdim.Zaten piştiğini cızlamaya başlamasından anlıyoruz.
Pilav ve meksika biberi ile servis yaptım.
Meksika biberi az sonra!!!!

Hiç yorum yok: