18 Ekim 2007 Perşembe

KAKAOLU YUMUŞAK KEK 2 VE FORMÜLÜ BULDUM!


Ben bu aralar eğitimlerdeyim ki buna dair yazı - fotoğraflar yakında.Bu kek geçen haftalarda denediğim tariflerden.
Yorumlarınıza da geç cevap veriyorum.Kusuruma bakmayın canım arkadaşlarım.
Aslında tarifin asıl sahibinin yorumu bu kek için; "Eti browni tadında bir kek"idi.Fakat browniler bence daha ağdalı oluyor ve ağzınızda hafif yapışkan bir tad hissettiriyor.Benim kekim öyle değil yumuşacık oldu.Ama bu kek benim Amerikan Pazarı'ndan aldığım kek karışımının dokusuna tam benzedi.Formülünü bulmuş oldum böylece.
Tarifin orijinali Yelda-burada.Ama benim görüp beğendiğim ve ölçüleri bardak ölçüsüne çeviren adres Füsun-burada.Benim ölçülerim 2.parantez içinde.Benim yapış şeklimde tarifteki gibi değil de aşağıdaki gibi.Tarif için Yelda ve Füsun'a teşekkür ederim.

İşte Tarif:
Malzemeler:
-63 gram kakao, (tepeleme 4 yemek kaşığı) (2 küçük paket Ülker kakao)
-236 gram sıcak su, (1 su bardağı)
-3 yumurta,
-1 paket vanilya,
-235 gram un,(1,5 su bardağı)
-300 gramşeker, (1,5 su bardağı)
-1,5 paket kabartama tozu, (2 paket)
-5 gram tuz,
-100 gram sıvı yağ (yarım su bardağından biraz eksik)
Yapılışı:
Fırını 180 derecede ısıt.
Sıcak su üzerine kakaoyu, vanilya,şekeri eriyene kadar karıştır. Oda sıcaklığına gelmesini bekle.Üzerine yumurtaları tek tek ekle çırp.Sıvıyağı ekle çırp.
Daha sonra tuz, un,kabartma tozunu ekle,çırp.Yağlanmış kek kalıbına veya mini fırın tepsisine dök. Ben fırın tepsisine döktüm.Daha çabuk pişiyor çünkü.Zamandan tasarruf ediyorum böylece.Önceden ısıtılmış fırında 30-35 (Tepside 20 dakika)dakika pişir.
Afiyet Olsun!

Hiç yorum yok: