26 Ocak 2008 Cumartesi

SUSAMLI VE YER FISTIKLI ŞEKERLİ ÇITIRLAR


"Bu da Leyla'nın arkadaşı Elif'in susamlı ve yer fıstıklı çıtır şekeri ya da krokan. Çok güzeldi. Onun tarifini internetten aratınca bir kaç tarif çıktı. Asıl tarifi Leyla'dan bekliyorum.(15.01.2008)"
Diyerek başlamıştım yazıma ayın 15'inde ama bugün Sevgili Elif'ciğimle tanışma fırsatı buldum.Ve kendi ağzından aldım tarifi ve yayınlıyorum.
Hani ilk kez tanışırsınız biriyle ama aslında yıllardır tanışıyormuşsunuz gibi olur.İşte Elif ile de böyle oldu. O kocaman mavi gözlerin hep gülsün, hep seni mutlu eden şeyleri görsün.
Bize yukarıdaki lezzeti tattırdığı için ve Elif ile tanışmama vesile olduğu için Leyla'cığıma, tarif için Elif'ciğime çooook teşekkür ederim.
İyi ki varsınız.

ASIL TARİF:

Malzemeler:
-4 su bardağı şeker
-2 su bardağı susam
-2 su bardağı yer fıstığı

Yapılışı:
Şeker, susam,fıstık tencere alınır. Kısık ateşte karıştırılarak karamelize edilir. Düz bir tepsiye çabucak dökülüp , üzeri düzleştirilir. Sertleştikten sonra kırılarak servis yapılır.


Tarif 1-Burada ve tarifi aynen aktarıyorum.


MALZEMELER:
2 su bardağı susam
1 su bardağı pekmez
1 çimdik çok az tuz
YAPILIŞI:
Susamları tefon tavaya koyun ve kavrulmuş susam kokusu alana kadar kavurun.Susamların rengi hafif pembe olacak.Üzerine pekmezi ekleyip un helvası kıvamına gelene kadar kısık ateşte pişirin.Yağlı kağıt serdiğiniz tepsinizin üzerini hafifçe elinizle ıslatıp karışımı incecik yayın ve spatula ile düzeltin.Hfif ılınınca bıçakla küçük kareler halinde kesin.İsterseniz ince dikdörtgenler kesip rulo şeklinde yuvarlayın.Ben fikir olsun diye 2 sini de yaptım.Fotoğrafta görebilirsiniz.
Çıtır çıtır susamlı şekerleriniz hazır.Çocuklarınız pekmez sevmiyorsa mutlaka deneyin.Pekmez tadından eser kalmıyor çünkü.Afiyet olsun:))



Tarif 2-Burada ve tarifi aynen aktarıyorum.


MALZEMELER :
2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı kavrulmamış susam
1 çorba kaşığı margarin

YAPILIŞI:2 su bardağı toz şekeri çelik tencereye alıyoruz , orta hararetli ocakta ara ara karıştırarak eritiyoruz.Eriyen şekerimizin üzerine 2 su bardağı susam ve 1 çorba kaşığı kadar margarinimizi ilave edip , margarin eriyip susamlar şekerle özdeşleşene kadar karıştırıyoruz ve ocağımızı kapatıyoruz.Yağlı kağıt üzerine döktüğümüz karışımı , tahta bir kaşık yardımı ile yayıyoruz.Daha düzgün bir şekil elde etmek için ; karışım üzerinede yağlı kağıt sererek merdane yardımı ile düzeltiyoruz.Soğumadan , sıcakken istediğimiz şekillerde kesip , soğuduktan sonra servis ediyoruz.( Soğuduktan sonra şekilli kesmek hayli zor oluyor )

AFİYET OLSUN!

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Hazır almaktansa, sizin tarifinize göre evde yapmak çok daha sağlıklı olacak..
Bunu da deneyeceklerim listesine aldım, ellerinize sağlık....

İLKAY dedi ki...

AYÇA'CIĞIM canım benim....
Ben de en kısa zaamnda deneyeceğim...cidden çok nefisti tadı....

Sana ve tüm ailene güzel bir hafta diliyorum Ayça'cım....

Sevgiler,
İlkay

EZGi :)) dedi ki...

canım enfess görünüyor ellerine saglk
sevgiler

Melek* dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık