12 Mart 2008 Çarşamba

ÜZERİ PATATES SOSLU KEK


Tarifin aslı Yemek Sepeti'ne ait.Link verdim ama sanırım site kapanmış. Daha önce de denemiştim ve anında tüketilmişti.AFAD-Grup82 Kızları kahvaltıya geleceğinde Sevgili Aslı'cığım vejeteryan olduğu için onun yiyebileceği birşey yapmak istedim.Bu kek çok uygundu.Hemen yaptım.Çok da pratik.Patatesleri mikrodalga fırında haşladım(soyup,büyük küp doğradım,su ekledim ,kapağı kapatıp kontrollü olarak pişirdim)

Değişiklikler parantez içinde ve kırmızı

Kalıp:Küçük yuvarlak borcam-Daha önce teflon kenarı tırtıklı tart kalıbında yapmıştım.Kalabalık misafir için yapacaksanız, malzemeleri ikiye çıkarır ve de büyük kare borcama dökerseniz)

Malzemeler:
Keki İçin:
-2 yumurta
-3 kaşık yoğurt
-1 çay bardağı sıvı yağ
-Aldığı kadar un(kek kıvamı)
-Kabartma tozu
-Tuz
Püresi:
-3 tane haşlanmış patates(evde 2 adet kalmıştı)
-1 kaşık mayonez(evde yoktu onun yerine süzme yoğurt kullandım-SÜTAŞ)
-1 kaşık tereyağı(eklemedim)
-Tuz
-Pul biber
-Nane(eklemedim)
-Susam(eklemedim Sevgili DİNEMİZ'im sevmezdi çünkü)
Yapılışı:
Yumurta, yoğurt ve sıvı yağı çırpma teli ile çırpıyoruz.Kek kıvamında olacak şekilde aldığı kadar un , kapartma tozu ve tuz eklenip karıştırıyoruz.Yağlanmış unlanmış yuvarlak kek kalıbında kızarana kadar pişiriyoruz.
Püresi için:
Haşladığımız patatesi tuz eklenip püre haline getiriyoruz ,içine mayonez(yoğurt) ve 1 kaşık tereyağını eklenip iyice eziyoruz(ben eklemedim). Pişen kekin üzerine sürüyoruz.
Pul biber , susam ve nane ile süslüyoruz(ben sadece kırmızı pul biberle süsledim).
AFİYET OLSUN!

NOT:"DİNEMİZ " bir Çerkez ismidir.Anlamı da GÖZBEBEĞİM dir.

Hiç yorum yok: