13 Mart 2008 Perşembe

DİNEMİZ'İME AĞLAYAN PASTA


Tarifi Sofra Dergisi'nden yaptım.AFAD Grup 82 Kızlarından canım arkadaşım Sevgili DİNEMİZ'im çok sevdiğini söylüyordu kahvaltı için geldiklerinde ikram ettim ve de evlere gönderdim.Kayınvalidesi çok güzel yaparmış.Bir türlü yapmak kısmet olmamıştı.Bana kahvaltıya geldikleri gün sonunda yaptım.Çok da beğenerek yedi Sevgili DİNEMİZ-SELDA'cığım ve ASLI ve de RUKİYE...
Hepsine de afiyet olsun! Deneyeceklere de tabii ki::)))
Sonradan öğrendiğime göre Selda eşinden 2 dilim saklamış::))), iyi ki sakladım dedi çünkü börekler eşi tarafından bitirilmiş::)))saklamasam pasta da bitecekti dedi.::)))

Malzemeler:
-4 yumurta
-3 kahve fincanı şeker (Türk kahvesi fincanı)
-3 kahve fincanı un (Türk kahvesi fincanı)
-2 yemek kaşığı süt
-1 paket kakao
-1 paket kabartma tozu

Üstüne dökmek için: 2 su bardağı süt(kek fırından çıktıktan 5 dakika kadar sonra döktüm)

Krema malzemesi:
-1 paket krem şanti
-1 su bardağı süt
-1 paket hazır çikolata sosu(Bu kez Ülker İçim kullandım gayet güzeldi kıvamı)
-Çikolata sosu için 2,5 su bardağı süt

Süslemek için :
H.cevizi
Gıda boyası
1 çay kaşığı kadar su

Hazırlanışı;
Yumurta, şeker beş dakika çırpılır. Un, kabartma tozu, kakao ve 2 yemek kaşığı süt ilave edilir tekrar çırpılır.
Kek ayarında piştikten sonra üstüne iki su bardağı süt dökülür.
Krem şanti, sütle çırpılır. Dolapta bekletilir. Kek soğuduktan sonra üstüne sürülür.
Çikolata sosu üstündeki tarife göre hazırlanır, krem şantinin üzerine dökülür. Arzuya göre hindistan cevizi, dövülmüş fındık veya fıstıkla süslenir.

Ben üzerine hindistan cevizine gıda boyası ekledim biraz da su ekleyip buzdolabı poşetinde karıştırdım iyice.Sonra da süslemede kullandım.Ben bu süslemeyi çok sevdim.Süsleme Portakal Ağacı ve Mutfak Notları forumları üyesi Sevgili YETUR(Yeşim)'e aittir.Buradan okuyor ise ona Sevgilerimi iletiyorum.

Şimdi tarifi yazarken farkettim, ne kadar çok sütlü bir pastaymış bu::))))

8 yorum:

ebrulitatlar dedi ki...

İlkay pastan çok güzel olmuş. Renkleri harika. Ellerine sağlık. Sevgiler..

İLKAY dedi ki...

Ebru'cuğum beğenmene çoooooooooooooooooooooooooooook sevindim....ziyaretinede canım....
Sevgiler,
İlkay

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık. güzel bir lezzet olmuş. afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
susleme cok guzel olmus

www.yenitadlar.blogcu.com

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Pasta harika olmuş ellerinize sağlık...

EZGi :)) dedi ki...

CANIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAGLIK KOCAMAN SEVGİLER

İLKAY dedi ki...

Gülten'ciğim hoşgeldin...ne iyi ettin geldin......
beğenmene çok sevindim canım...
yine beklerim...

sevgiler,


Yeni Tadlar hoşgeldin canım...
Beğenmene ve bunu yazmana çok sevindim...yine beklerim...

sevgiler,

Gönül'cüğüm hoşgeldin...beğenine ve de ziyaretine çoooooooook sağolasın...

Ezgi'ciğim hoşgeldin...
Canım hoşgeldin...beğenmene çoooook sevindim..
sevgiler,


HEPİNİZE İYİ HAFTA SONLARIIIIIIIIIIIII

Adsız dedi ki...

canım elbette okuyor ve tüm özel tariflerini mutlaka dosyama kaydediyorum...bende sana tüm sevgilerimi yolluyorum...ayrıca ismimi belirtmen ve nazik yorumun içinde teşekkürler...