10 Nisan 2008 Perşembe

SEVGİLİ CENNET'CİĞİMİN TUZLU KEKİ VE PDÇ 20


Bu da nefis bir kekti.Tarifi Sevgili Cennet'ciğimin gönderdiği şekilde aynen aktarıyorum.Tarif için çok teşekkürler , yediklerimizin tatları hala damağımızda::)))
Bir de bu tarifle Sevgili Canan'cığımın düzenlediği PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 20'ye katılmak istiyorum.Hem ben, hem de Sevgili Cennet'ciğim katılmış olacak böylece.Bu arada Canan'cığıma da hayırlısı ile evladını kucağına almasını diliyorum.Dualarım onunla.Umarım en kısa zamanda bu isteği gerçekleşir.Bu güzelliği yaşayabilir.Bunu isteyen herkes için de dualarım onlarla...
İşte Tarif:
PEYNİRLİ KEK
Malzemeler :
· 1 su bardağı yoğurt
· 2 su bardağı un
· 1 yumurta beyazı
· 1 çay bardağı sıvı yağ
· 50 gr margarin
· 1 paket kabartma tozu
· Bir tutam maydanoz, dereotu
· 1 Kase peynir
· İstenilen baharatlar
Yapılışı :
Tüm malzemeleri bir kapta karıştır, unu en son eklemek gerekiyor. Yoğurt katı ise daha az un kullanabilirsin. Yoğurdu sulu tarafından alarak yapınca tadı çok güzel oluyor. Kıvamı ise oldukça yumuşak bir hamur şeklinde ( kekten katı, kurabiyeden yumuşak diyebiliriz ). Tüm karışımı yağlanmış borcama döküyorsun, üzerine yumurta sarısı ve çörekotu serpip 180 derecede içi katılaşana kadar pişiriyorsun. Yaklaşık 40 dk sürüyor. Bu ölçüler küçük yuvarlak borcam için ( 22 cm ), senin de aynısından vardı diye hatırlıyorum. İnternetteki tarifler daha büyükler için verilmiş.
Afiyet olsun.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

selam canım
güzel katılımın için çok teşekkür ederim
tarifin yayında canım
ayrıca arkadaş listemdesin canım sevgiler

İLKAY dedi ki...

Canan'cığım çok teşekürler canım...
emeğine sağlık...arkadaş listen için de çoooooook sağol ben de seni ekliyorum canım....sevgiler,
İlkay

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Nefis görünüyor Cennetin ellerine sağlık...

Feyza Fidan dedi ki...

Canımmmm enfes bir kek, tatlı kek yemekten hiç sıkılmam ama böyle dereotlu peynirli keklerede bayılıyorum, yanınada tatlı çay olacak ama :)))
Ellerine sağlık Cennet'in,
Öpüyorum seni...

Semra Altay dedi ki...

Selam,
Tam 5 çayına yakışır bir kek olmuş.
Cennet hazırladığı sende paylaştığın için
ellerinize sağlık.
Bu arada ben yeni siteya tamamen taşındım.
Artık blogspottayım.

Adsız dedi ki...

Cok sahane görünüyor,ellerine saglik.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Nefiisss bir kek olmuş...şimdiye kadar yapmadıgım bir tarif...:) tabiki bu tarifinizide hemen notlarıma aldım...:)))
Hatta pastacı papatyalar diye bir dosya açsam daha da güzel olacak..:)))
Yapanların ellerine sağlık....

ebrulitatlar dedi ki...

Çok güzel görünüyor İlkay'cım. Cennet'in ellerine sağlık. Bende çok seviyorum peynirli tuzlu kekleri. Bendede tatlı var. Değiş tokuş edelim. Sevgiler canım..

İLKAY dedi ki...

Gönülcüm merhaba canım...beğenine çok sevindim...arkadaşma ileteceğim bu güzel sözleri ....

Feyzacığım ben de aynen tuzlu şeylerle şekerli çaya ba-yı-lı-yo-rummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
ben de seni .ok öpüyorum kepçem....

Semra'cığım hoşgeldin tekrar blogspota...valla tariflerine bayıldım...incirli şey muhteşem ve tabii diğerleri de....ben zaten takipteyim canımcım....

Kızılcığım çok ama çok teşekkür ederim....

Ayça'cığım canım kardeşim çok ama çok teşekkür ederim.çok mutlu oluyorum böyle güzel sözlerinize....eeeeee dosyayı aç istersen::))))ben çok mutlu olurum::))))

Ebru'cuğum ben haşhaşlından yedim gitti hemde 2 dilim::))))


HEPİNİZE ÇOK AMA ÇOK GÜZEL BİR GÜN DİLİYORUM...

İYİ Kİ VARSINIZ....

SEVGİLERİMLE,