11 Nisan 2008 Cuma

SEVGİLİ CENNET'CİĞİMİN TATLI KURABİYELERİ


Mmmmmmmmm ağızda dağılan süper kurabiyelerdi.Tavsiye ederim denemenizi.Tarif için ve muhteşem lezzetler için çoooook teşekkür ederim canım arkadaşım. Öyle çok şey yapmıştı ki canım arkadaşım yaz yaz bitmiyorrrrr::))) Şaka bir yana iyi ki bitmiyor.Ben yazmaktan hiç ama hiç sıkılmıyorum tam tersi büyük bir keyif benim için.
Bugün kurabiye şenliği var benim sayfada::))) Tabağın alt kısmında yer alan kurabiyeler bunlar...
İşte tarifler:
ELMALI KURABİYE
Malzemeler
İç harcı için :
-3 elma
-1 tatlı kaşığı tarçın
-1 su bardağı şeker
Hamuru için:
-1 paket oda sıcaklığında margarin
-1 çay bardağı yoğurt
-1 çay bardağı pudra şekeri
-1 paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
-Alabildiğince un
Öncelikle iç harcı hazırlanır. Elmalar rendelenerek şeker ile pişirilir. Pişmeye yakın tarçın ( istenirse ceviz, üzüm vs ) eklenerek, soğumaya bırakılır.
Hamuru için önce margarin ve şeker iyice yoğurulur, daha sonra un ve kabartma tozu hariç tüm malzeme karıştırılır. Daha sonra un ve kabartma tozu eklenerek, kulak memesi yumuşaklığında, ele yapışmayan bir hamur elde edilir. ( Ben kurabiye hamurlarını mutlaka dolapta dinlendiriyorum, tavsiye ederim )
Hamur üçgen şeklinde kesilerek, arasına elmalı harçtan konulur ve sigara böreği gibi sarılır.
Önceden ısıtılmış fırında üzerleri hafif pembeleşinceye kadar pişirilir. Soğuyunca pudra şekeri serpilerek servis edilir.

HİNDİSTAN CEVİZLİ KURABİYE
Malzemeler :
-1 paket yumuşamış margarin
-2 yumurtanın sarısı
-5 yemek kaşığı hindistan cevizi
-5 yemek kaşığı pudra şekeri
-1 paket kabartma tozu
-Alabildiğince un
Üzeri için:
-2 yumurtanın beyazı ve hindistan cevizi
Yapılışı :
Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeyi iyice karıştır. Daha sonra kabartma tozu ve unu ekle. Kulak memesi yumuşaklığında ,ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. Hamurdan minik yuvarlaklar yapıp, önce yumurta beyazına daha sonra hindistan cevizine batırıyoruz. Önceden ısıtılmış fırında, kızarmadan beyazken çıkartıyoruz.
Afiyet olsun!

9 yorum:

Hatice dedi ki...

İlkaycığım ikisi de çok severek yediğim kurabiyelerden, arkadaşının ellerine sağlık, güzel bir haftasonu diliyorum...
sevgiler...

Lezzet Gemisi dedi ki...

TARİFLER SÜPER... YAPANIN ELLERİNE SAĞLIK, YİYENLERE DE AFİYETLER OLSUN. HAYIRLI CUMALAR VE ARDINDAN KEYİFLİ BİR HAFTA TATİLİ DİLİYORUM CANIM. SEVGİLER...

İLKAY dedi ki...

Canım istediğin tarifimi adımı belirterek elbette yayınlayabilirsin zaten siteye de not bırakmıştım ayrıca...şimdiden kolaylıklar diliyorum....

Haticeciğim çok ama çok teşekkür ederim canım...

Lezzet Gemim özlemiştim canım...::))ne iyi ettin geldin....


BEN DE SİZLERE ÇOK GÜZEL BİR HAFTA SONU DİLİYORUM...
ÇOK ÇOK ÖPÜYORUM...
İlkay

Lezzet Gemisi dedi ki...

CANIM. YORUMUNA ÇOK SEVİNDİM. TEŞEKKÜR EDERİM. İÇİN RAHAT OLSUN CANIM. EKŞİ BİR TADI OLMUYOR. AMA SEN LİMON SUYU EKLEMEZSİN İSTERSEN. SADECE KABUĞUNU RENDELESEN DE OLUR. MAKSAT LİMON KOKUSU OLMASI. ; ÇOK ÖPTÜM CANIM. İYİ TATİLLER....

Adsız dedi ki...

öyle güzel ki herşey ağzımın suyu iyice aktııı
cennet cennett
ellerine sağlık
kocaman sevgilerrr

haydikizlaretkinliklere.blogspot.com dedi ki...

Ne kadar harika tarifler varmis:)))hepside nefis olmus,ellerine saglik.Hemen link olarak sayfama kayit ediyorum eger bir mahsuru yoksa.Sevgiyle kal

Yaren dedi ki...

Sevgili Ilkay etkinlik icin gönderdigin tarif salata ve kahvaltilik bölümüne eklendi,istsen bakabilirsin.Ellerine saglik ,destegin icinde cok tesekürler,sevgiyle kal:)

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

İlkay'cığımmm,

Görüntüsü de ağızda dağılır hissini veriyor zaten kurabiyelerin:)) Bayıldım, bayıldım..

Sevgili Cennet'in ellerine sağlık,

Sımsıcak sevgiler canikom...

İLKAY dedi ki...

Lezzet Gemim ilk fırsatta dediğin şekilde deneyeceğim canım...çok sağol...

Yeşimciğim çok ama çok teşekkür ederim...umarım arkadaşım u güzel yorumlarınızı okuyordur....

Ahhh Etkinlğe katılmaktan çok mutlu oldum...Elbette ekleyebilirsin linklerine hatta çok mutlu olurum canım...

Yarenciğim canım çok teşekkür ederim...fotoğrafı da ne güzel süslemişsin bayıldım...ellerine sağlık....

Rapunselim çok ama çok teşekkürler...gerçekten aynen öyleydi kurabiyeler..mmmm....

HEPİNİZDEN GEÇ CEVABIM İÇİN ÇOK ÖZÜR DİLİYORUM...
HEPİNİZİ ÇOK ÖPÜYORUM....
KUCAK DOLUSU PAPATYALAR GÖNDERİYORUM SİZLERE ....

İlkay