3 Nisan 2008 Perşembe

SOSLU KEK/BROWNİ


Eski menülerdeki ,veremediğim tarifleri vermek ve borç altından kurtulmak istiyorum sanırım bu aralar.Bayağı birikmiş durumdalar.Ama bazen tarifleri hemen almak mümkün olamıyor.Alır almaz yayınlıyorum.Gerçi bu tarifi Dilek'ciğimden epey önce almıştım ama arşivde unutmuşum.Özür dileyerek hemen tarife geçmek istiyorum.
Sevgili Dilek'in menüsünden nefis kek tarifi.Hepinize tavsiye ediyorum.Sosunda da yumurta olmaması çok hoşuma gitti.Dikdörtgen büyük kenarı tırtıklı borcama hazırlamıştı.Dilek'ciğime de çoooooooooook teşekkür ediyorum.
Malzemeler:
Kek Malzemesi:
-3 yumurta
-2 su bardağı şeker
-2 su bardağı un
-3 kaşık kakao
-1 su bardağı sıvıyağ
-1 su bardağı süt
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-Azıcık da karbonat

Sos Malzemesi:
-2 su bardağı süt
-2 kaşık pudra şekeri
-2 kaşık kakao
-1 adet 80 gramlık çikolata

Yapılışı:
Önce sos malzemesi karıştırılıp, pişirilir ve iyice soğutulur.
Keki de normal kek sırasında çırp.Yağlanmış, unlanmış kalıba dök.175 derecelik fırında pişirilir.Pişip pişmediğini kontrol et.Fırından çıktıktan sonra dilimle.Soğuk sosu kek sıcakken üstüne dök.

Afiyet Olsun!

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım Papatyam, dileğin ellerine sağlık. :)

bende browni soslarında yumurta olmasından hoşlanmıyorum. O ıslakımsı tadın içinde neler olduğunu bilmek bana yerken huzur vermiyor : ))

Bu tam bana göre bir tarif.

Deneyip yemeli :)

öpüyorum sevgiler
www.misssgibi.com

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

tam bir browni olmuş bu..harika görünüyor cnm.ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

merhaba
çok güzel görünüyor. ellerinize sağlık. bu güzel mamaları gördükçe neden diyete başladım diyorum Ama mucizem için bu tarifi denemeliyim
sevgiler
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

Hatice dedi ki...

İlkay'cığım enfesss görünüyor, arkadaşının ellerine sağlık.
ben de ıslak kek yaparken yumurtasız sosunu ayırıyorum, içim rahat yiyorum.
tarifi not alıyorum, sosu değişik geldi, içinde çikolata da var, tam çikolata soslu kek olmuş..sevgilerimle...