26 Mayıs 2010 Çarşamba

BROWNI SEVGİLİ HUYSUZUM İÇİN












1. fotoğraf ve alttaki diğer fotoğraflardaki browni ayın tarif fakat 1.fotoğrafta yanlışlıkla kabartma tozu koymuşum. Kek gibi oldu ve Sevgili Esin browni değil browniden dönme kek yiyebildi:)))
Ama sonraki sanırım tam bir browni olmuştu bunu Sevgili Huysuzum Esin'ime sormak lazım.
Yani daha kuru, pufidik bir şey yemek isterseniz kabartma tozu ekleyin, ıslak, çikolata tadının daha yoğun olmasını istiyorsanız eklemeyin bırakın bildiği gibi pişsinnn)

Tarif Sevgili Burçin'in Denemeleri'nden. Tarif aşağıda.(Daha önce de yapmıştım ve yayınlamıştım ama valla nerden bulacam şimdiiiiiiii...Tembellik de had safhada:(((

Kusuruma bakmayın bu ara gerçekten üzgünüm, yorgunum...Tarifsizim:((()

Benim eklemem bol ve iri kıyılmış fındık ve ceviz.

Üzerine de dondurma yerine ; Labne peynir + pudra şekeri + çok az krem şanti yi çırpıp kakao ile süsledim.

Labne yerine beyaz krem peynir kullanırsanız krem şantiye gerek kalmıyor.

Gerekli Malzemeler: (12 adet)(Ben tek bir teflom kalıba döktüm)

- 170 gram sütlü çikolata


- 150 gram tereyağı


- 4 yumurta


- 120 gram toz şeker


- 85 gram un


- 1 çimdik tuz


- Yarım çay bardağı sıcak su


- 1 yemek kaşığı granül kahve


- Carte d’Or Vanilyalı Dondurma


1. Çikolata ve tereyağını benmari usulü eritiyoruz.


2. Yarım çay bardağı sıcak suda eritilmiş 1 yemek kaşığı kahveyi ilave ederek karıştırıyoruz.3. Yumurtaları şeker ile birlikte yaklaşık iki dakika çırpıyoruz


.4. Elenmiş un ve tuz karışımını spatula ile çok fazla karıştırmadan yumurtalı karışıma ilave ediyoruz.


5. Çikolatalı karışımı da ekleyip bütünleşinceye kadar alttan üste doğru hafifçe karıştırıyoruz.


6. Un serpilmiş kalıplara boşaltarak 10 dakika ön ısıtma yapılmış 180 derece fırında 25 dakika pişiriyoruz.


7. Piştikten sonra tel ızgara üzerinde soğutuyoruz.


8. Servis yaparken üzerine bir top Carte d’Or vanilyalı ya da sevdiğiniz başka bir Carte d’Or lezzetini koyuyoruz.


Afiyet Olsun.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım browni ve özellikle süslemesi
harika ellerine sağlık öpüyorum...

İLKAY dedi ki...

Deryacım beğenmene çok sevindim...sevgiler canım

umutluhayat dedi ki...

nefis bir görsel şölen olmuş.ellerinize sağlık