14 Temmuz 2011 Perşembe

KABAK MÜCVER-KAKAOLU MÜJVER




























Küçüklüğümün çok sevdiğim yiyeceklerinden biridir. Aslında dolma yapıldığı zaman kabaların oyulan içleri atılmasın, değerlensin diye yapılan bir tariftir.Dolma yapıldığında ben yer sofrasında ananemlerin-annemlerin yanında oturur, patlıcan ve kabakların oyulmasını, içlerini çiğ çiğ yemek için beklerdim.Hatta "nolur anane ver " diye de yalvarırdım::)))Bir de doöma oyacağını ister, patlıcan oyamaya çalışırdım ama hep delerdim.Hala da pek

Ama önemli değil dolma yapmak şart değil, kabakları güzelce rendeleyip, şipşak hazır bir tarif.

İrem Su da en azından yiyor ve de kızartmada olsa sebze yemiş oluyor.Hatta dolaptan soğuk soğuk da alıp yiyor.Ben de soğuk halini çok severim.

Kakaolu olur mu demeyin aşağıdaki çok komik notu okursanız, olduğunu göreceksiniz::)))

Bir de "mücver" mi, "müjver" mi diyeyim bir türlü karar veremem::))) Aslında Türk Dil Kurumu'na göre doğrusu "mücver" tabii ama ben küçükken müjjjver derdim şimdide öyle demek istiyorum ben::))) Ama kelime anlamı ve de yazılışı aşağıda.

"TDK: mücver isim
Rendelenmiş kabağa un, yumurta, peynir, dereotu, tuz, karabiber, taze soğan katılmasıyla yapılan bir tür köfte."

Aaaaaaaaaaaaaa TDK nın tarifinde peynir de var ama ben öylesini sevmiyorum...
Mmmm bir de aslında evet dereotu-maydanozla da nefis olur ama evde İrem Su faktörü mevcut olunca onları ekarte ettik mecburen.


Malzemeler:

-2-3 rendelenmiş kabak
-1-2 adet rendelenmiş soğan
-Tuz
-Pul biber
-Bulamaç haline gelinceye dek un
-2-3 yumurta
-Karabiber
-Tatlı pul biber
-1 tatlı kaşığı kadar karbonat
-Kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı:


Tüm mazlemeleri karıştırıp, bulamaç haline getiriyoruz.Tavadaki yağa dökerken kaşıktan akacak kıvamda yani.Yağı kızdırıp , arkalı önlü pişiriyoruz.Çok harlı ateşte pişirmiyorum çünkü içi çiğ kalabiliyor.Hatta bazen hafif piştikten sonra , çatalla delip pişrmeye o şekilde devam ediyorum.pşirdikten sonra da kağıt havlu-peçeteye çıkarıp, fazla yağını alıyorum.


AFİYET OLSUN!

ÇOK KOMİK NOT:


En son yaptığımda , öyle dalgınmışım ki(kim bilir aklımdan neler geçiyordu::)))) un poşetinde hem kakolu hazır kek un hem de sade vardı.Önce sadeden ekledim onu hatırlıyorum ama baktım biraz cıvık biraz daha un ekleyeyim derken bir de bakmışım ki kakaolu undan eklemişim.ama tabii dökmedim onu da pişirdim.Oldu yani::)))İçinin rengi biraz kahverengi oldu ama::)))

Hiç yorum yok: