29 Ağustos 2007 Çarşamba

İÇİNE, ÜZERİNE NE KONULURSA "O" OLAN SADE MUFFİNLER!


Dilek'ciğim bu da senin için tarafsız hali::))

Bu da benmaride pişmiş hali...Kapağı kapalı olarak.Fırınınızda bir sorun varsa bu şekilde pişirebilirsiniz fakat hafif sert oluyor.

Öncelikle bu şirin sarı-lacivertleri Sevgili Selçuk'cuğuma ithaf ediyorum. Yine gecikmiş doğumgünlerinden biri , en kısa zamanda resmini seyredeceğin değil, yiyebileceğin bir pasta sana uçacak söz veriyorum canım Selçuk!
Gördüğünüz üzere bu arada "muffin"lere takmış vaziyetteyim::))Durum iyi değil yani!!!Bunlarıda Aylin'in Pastaları'nda(http://aylininpastalari.blogspot.com/) gördüm ve denedim hemen. Gerçekten çok pratik ve yumuşacık kekçikler oldu.
Ben süslemedim fakat içine hazır çukulata sos şırınga ettim lacivert olanlara, sarı olanlara da tüm fındık koydum.
Benim versiyonum tarif aşağıda:(Artık biliyorsunuz ki tarifte değişiklik yapmak gibi bir sorunum var!!! Bunun sebeplerinden biri evde ne varsa onu kullanmak aynı zamanda)
Benim 12 adet küçük kekim oldu.
Malzemeler:
125 gr tereyağ, yumuşamış(ben 1 çay bardağı sıvıyağ kullandım)
160 gr pudra şekeri
185 gr sade kekun(160 gram un + 25 gram nişasta + 1 paket kabartma tozu kullandım)
125 ml süt(75 ml. krema + 50 ml. kadar süt kullandım)
2 yumurta
Yapılışı:
Tüm malzemeleri çırpma kabına koydum.Mikserle karışana dek çırptım.Kalıplara döktüm, içlerine hazır çukulata sos ve tüm fındık koydum. 160 derecede 20-25 dakika pişirdim.
Aylin'e teşekkür ederim.
Afiyet Olsun!

Hiç yorum yok: