29 Ağustos 2007 Çarşamba

LOKUMLU KURABİYE DENEMELERİ !









Yuvarlak olanlar Emine Beder,çiçek,kayık, kızarmış olanlar Beyaz Mutfak tarifleridir.
Ben lokumlu kurabiye tarifi ararken Beyaz Fırın'ın yayınlamış olduğu Beyaz Mutfak kitabındaki tarifi ve Emine Beder'in Pastalar ve Kurabiyeler kitabındakileri denedim.Birinde yumurta sarısı diğerinde yumurta beyazı kullanılıyordu.Birinden birini yapsam yumurtaların yarısı telef olacaktı.İkisini de yaptım, yumurtalar kurtuldu, iki tarifi de deneyerek merakım giderilmiş oldu.Ben ikisini de yarım ölçü yaptım.18'er adet kurabiye elde ettim.Lokum bitince 2-3 tanesine damla çikolata koydum.Benim lokumlarım çifte kavrulmuş-minik lokumlardı.
Beyaz Mutfak Tarifi:
Malzemeler:
-100 gr un (1,5 çay bardağı)
-60 gr margarin
-25 gr yoğurt (1/2 kahve fincanı)
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-1 yumurta sarısı(üzerine)
-Pudra Şekeri (üzeri için)
-100 gr lokum
Yapılışı:
Un, margarin, yoğurt ve kabartma tozunu yoğuralım. Hamuru buzdolabında 1 saat dinlendirelim.Hamuru, 0,5 cm kalınlığında açarak 2x2 ölçülerinde kareler keselim. Hamurun üzerine yumurta sarısı sürüp ikiye böldüğümüz lokumları koyalım. Karşılıklı uçlarını birleştirelim.Fırın kağıdı serilmiş tepsiye koyarak, 170 derece fırında 25-30 dk pişirelim. Fırında çıkarıp soğutalım ve üzerine pudra şekeri serpelim.
Emine Beder'in tarifi:
Malzemeler:
-1 yumurta akı
-1/2 su bardağı sıvıyağ
-1,5-2 su bardağı un
-2,5 çorba kaşığı pudra şekeri
-Lokum
-Pudra şekeri(üzeri için)
Yapılışı:
Tüm malzemeleri karıştırıp, yoğuralım.Hamurdan yuvarlaklar yapıp , içine lokumları koyup kapatalım.Önceden ısıtılmış fırında 165 derecede üzerleri beyaz kalacak şekilde pişirelim.Fırından çıkarınca üzerlerine pudra şekeri eleyelim.
İkisi de fena olmadı.Bakalım yeğenim Doğukan'ın yorumları ne olacak!?

Afiyet Olsun!

Hiç yorum yok: