7 Ocak 2008 Pazartesi

ELMALI HAVUÇLU KEK




Nefis tarçın kokan bir eve , bir mutfağa ve bir keke kimse hayır diyemez bana göre!
Özellikle ruh ve beden griplerimizin olduğu şu günlerde sıcacık bir çay ile hepinize afiyet olsun diyorum.
Oya'cığım Marbre kektan kalan kremayı bu kek için kullanabilirsin.
İşte tarifim:
Malzemeler:
-2 adet yumurta
-1 su bardağı şeker
-1 çay bardağı krema
-2 orta boy rendelenmiş havuç
-3 orta boy rendelenmiş elma
-1 paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
-1 tutam tuz
-1 çay kaşığı tarçın
-1 paket Bolu'lu Hasan Usta fındığı
-1 su bardağı toz şeker
-1/2 su bardağından 1 parmak fazla sıvıyağ(Soyola)
Yapılışı:

Yumurtalar, tuz,vanilya,toz şeker çırpılır.Krema eklenir.Havuç,elma,tarçın,fındık ilave edilir.Un,kabartma tozu da eklendikten sonra sıvıyağı da karıştırıp yağlanmış mini fırın tepsisine dökülür.
150-165 derecede ısıtılmış fırında misler gibi tarçın ve elma kokana kadar pişirilir.
Yumuşacık bir kek oldu.Şiddetle tavsiye ediyorum.

Afiyet Olsun!

5 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

Ayy bayılırım havuçlu keke. Ne zamandır da yememiştim, özlemişim. Ellerine sağlık canım. Sağlıklı, mutlu ve bereketli bir hafta dilerim. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

ilkay ablacım gene harika bir kek hazırlamışsın...:)) belli ki tadı da nefis, notlarıma aldım yapacağım...:))
Ellerinize sağlık...

Hatice dedi ki...

İlkay'cığım nefis görünüyor, böyle kekleri çok severim,yumuşacık, ellerine sağlık...
Ayrıca Bolu'lu Hasan usta fındığı mı dedin, nefis bir şey, helede sütlacın üzerinde...
kekte de nefis olmuştur, ama onlar küçük paket oluyor sanırım, yanılıyormuyum, ne kadarlık kullandın sen??
sevgilerimle...

banu kırmızıgül dedi ki...

ellerıne saglık canım nefıs gorunuyor..sevgıler..

İLKAY dedi ki...

Lezzet Gemim hoşgeldin...
Cidden nefis kokusuyla muhteşem bir kek olmuştu...tabii çoğu midemde::))) Ben de sana güzel bir hafta diliyorum....Herşey gönlünce olsun canım....

Ayça'cıığm canım keşke tadı kötü olsaydı da yemeseydim::))) Kilo vermem lazım ama nerdeeeeeeeeeeeeee::(((( Neyse tabii önce sağlık versin Allah....Herşeyin başı o değil mi??? Ama sen tarifi not al canım benim...Pişman olmayacaksınız eminim....::))))

Haticeciğim canım hoşgeldin...
Yaa gerçekten Bolulu Hasan Usta ürünleri muhteşem oluyove her daim lezzetleri aynı....Haklısın küçük pakette oluyorlar ben 4 paket kullandım canım(istersen artırabilirsin tabii eğer extra varsa::)))...Yaparsan pişman olmazsın Haticeciğim....

Banu'cuğum canım hoşgeldin...
Beğenmene çooook sevindim...
İyi nir hafta diliyorum Banucuğum....

HEPİNİZE SAĞLIKLI, NEŞELİ, UMUTLU, GÜZEL SÜRPRİZLİ BİR GÜN DİLİYORUM....

Sevgilerimle,
İlkay