15 Nisan 2008 Salı

SEVGİLİ CENNET'İN ÇATAL ÇÖREĞİ(MAHLEPLİ KURABİYESİ



"Çatal çörek ( mahlepli kurabiye ) tarifini SelinÇağlayan' dan " demiş Sevgili Cennet'ciğim. Bir de o çatal şeklinde değilde, şekilli kurabiye kalıplarıyla kesmişti(üst tabak).Bir bölümünü de çatal şeklinde yapmış ve eşi Sevgili Altay işyerine götürmüş.Tarif ve bu muhteşem lezzet için çok teşekkürler.Altay'a selamlar.
Yine tarifi Cennet'in verdiği şekilde aynen aktarıyorum.
ÇATAL ÇÖREK ( MAHLEPLİ KURABİYE )
Malzemeler:
· 1 paket yumuşak margarin ya da tereyağı - ben margarin kullandım. (250 gr.) - çok yumuşak olması lazım margarinin, çatalla ezilebilecek kadar.
· 1/2 su bardağı ayçiçek yağı
· 1 su bardağı yoğurt
· 3 yemek kaşığı toz şeker
· 1 yumurtanın akı
· 1 tatlı kaşığı tuz
· 2 tatlı kaşığı mahlep
· 5 su bardağı un
· 1 paket kabartma tozu ya da 1 tatlı kaşığı karbonat (ben kabartma tozu kullandım.)
· Üzeri için yumurta sarısı ve çörekotu
Yapılışı:
· Yumuşak margarini küçük parçalara bölün ve hamur yoğuracağınız kaba alın. Üzerine ayçiçek yağı, yoğurt, yumurta akı, toz şeker, tuz ve mahlepi ilave edip çatalla ezerek karıştırın.
· Un ve kabartma tozunu ekleyin ve elinize yapışmayan yumuşak, elastik bir hamur elde edene kadar yoğurun. Hamuru uzunca bir süre yoğurmaya çalışın, kıvamı ve esnekliği artıyor ve çok kolay şekil verebiliyorsunuz böylece. Benim 5 su bardağından fazla una ihtiyacım olmadı. Eğer margarin çok yumuşak değilse hamur daha az un alacaktır. Bence bu tarifi yapacaksanız margarini bir gece önceden buzdolabından çıkarıp oda sıcaklığında bekletin.
· Fırınınızı 175 dereceye ayarlayıp ısıtın.
· Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparın. Çatallarınızın her birinin eşit büyüklükte olması için önceden hamuru parçalara bölün bence. Ben öyle yaptım.
· Her parçayı uzun ve parmak inceliğinde bir rulo haline getirip tezgahın üzerine resimde gördüğünüz gibi "S" şeklinde yerleştirin. Daha sonra uçlarını birleştirerek çatal şeklini verdikten sonra yağlı kağıt serili tepsiye dizerek üzerlerine bolca yumurta sarısı sürün. Ben kurabiye kalıpları ile de kesip minik minik çıkarıyorum. Geçen akşamkiler öyleydi.
· Çatalları tepsiye yerleştirdikten sonra çatal şeklinin arasındaki boşlukları elinizle açın ki, pişerken hamur kabarınca boşlukların dolmasına sebep olmasın. Üzerlerine çörekotu serpin ve önceden ısıttığınız fırında 40 - 45 dakika, üzeri güzelce kızarana kadar pişirin.

AFİYET OLSUN!

2 yorum:

Jasminskager dedi ki...

Canim ilk yorum bana nasipmis.Yine harikalar cikarmisisn karsimiza ellerine saglik .
Bu arada bilmiyorum baktinmi ama teyze corbami ekledim .

Lezzet Gemisi dedi ki...

CENNET HANIMIN ELLERİNE SAĞLIK. FIRINDAN YENİ ÇIKMIŞ SICACIK ÇATAL ÇÖREKLER VE YANINDA TAVŞAN KANI ÇAY.... HMMM. YEME DE YANINDA YAT.... GÜZEL GÜNLER DİLERİM CANIM, SEVGİLER....