12 Mayıs 2008 Pazartesi

RENKLİ EKMEK TERAPİSİ




















Benim de deneme listemde olan ilk olarak Sevgili Didem'de(PASTANBUL) gördüğüm Renkli Ekmeği , Sevgili Münevver Abla'cığım(NANELİMON) denemiş.

Ben de hafta sonu hemen denedim. İremsu bile yedğine göre artık siz tahmin edin nasıl olduğunu::)))Bu arada mayalı hamur başarısızlığımın da bacağını kırmış oldum::)))Ve de bu ekmek bu ara yaşadığım sıkıntılara terapi gibi oldu...
En üstteki fotoğraf da benim CANIM KIZIMIN anneler günü hediyesi...Ona buradan da çooooooooook teşekkür ediyorum...Darısı kendi anneliğine inşallah...
Bu arada asıl tarif burada.
Tarifi direkt olarak Sevgili Didem'den aktarıyorum.
Benim notlarım kırmızı ve parantezde.
Malzemeler ve yapılışı:
-300 gr. beyaz un
-1 çay kaşığı pudra şekeri
-1 çay kaşığı tuz
-5 gr. toz maya(11 gram Yuva maya-1 paket-Direkt una karıştırılan)
-180 gr. ılık su(bu ölçü gram yani suyu tartıya koydum 180 gram ölçtüm)
-2 çorba kaşığı zeytinyağ
-2 çorba kaşığı ıspanak püresi(daha önce buzlukta vardı onu kullandım)
-2 çorba kaşığı siyah zeytin ezmesi(zeytin ezmesi yoktu ben kakao kullandım hamurun rengi değişene dek)
-Üzeri için haşhaş tohumu

Çok hafif ısıttığım suyu ve yağı ekmek makinasının haznesine döküp, diğer kuru malzemeleri üzerine ilave ederek makineyi dough ayarında 20 dakika çalıştırarak hamurun yoğrulmasını ve hafif mayalanmasını sağladım.Hamuru 20 dakikanın sonunda makinadan çıkararak 3'e bölüp, bir kısmına ıspanak püresini bir kısmına da zeytin ezmesini ilave ettim. Bu aşamada her ne kadar renkli malzemeler hemen hamurun rengini değiştirecekmiş gibi zannetsem de düşündüğüm gibi olmadı. Her iki pürenin de hamura muntazam bir şekilde dağılması için Kitchen Aid'den ve dough aparatından yardım aldım. Üç hamuru elimle uzatıp yanyana koyarak saç örgüsü şeklinde birbirine doladım. Dar uzun bir dikdörtgen pişirme kabına hamuru yerleştirip, 1 saat kadar daha, iyice mayasının gelmesini bekledim.190 C'de ısıtılmış fırında, 30 dakika kadar pişirdim.

(Ben tüm malzemeyi mutfak robotuna koydum.Robotun bıçağı takılıydı.Hamur oluncaya dek karıştırdım ki ölçüler tam geldi ne un, ne de su eklemem gerekti.
Sonra hamuru 3'e ayırdım. 1'i sade zaten.Diğer 2nci hamuru robota tekrar koydum ve de buzluğumda olan ıspanak püresinden 2 dolu yemek kaşığı ekledim.Tabii hamur biraz cıvıdı biraz da un ilave ettim kontrollü olarak.Ispanaklar iyice hamura yedikten sonra o hamuru da robottan çıkardım.Diğer 3ncü hamuru ve kakaoyu ekledim.Ona birşey ilave etmem gerekmedi.
Daha sonra 3 hamuru İremsu ile birlikte uzattık ve sonra saç örgüsü ördük.
Fırını 25 dereceye getirdim.Kalıb da çok ama çok hafif yağ sürdüm.Ekmekleri kalıba koyduk.Sonrada üzerini örtüp mayalanması için fırına sürdük. Ekmek 2 katı kadar olunca üzerini hafif su ile nemlendirip haşhaş tohumu serptim.Ve 170-180 derecede pişirmeye bıraktık.Fırının içine de bir kasede su koyduk.Ekmek pişince de üzerine biraz su serpip, üzerini bir bezle örttük.
Ve de nefis bir ekmeğimiz oldu.

Tarif için herkese çoooook teşekkür ederim.)

3 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

OHHH... MİSS GİBİ KOKUYA GELDİM. GÖRÜNTÜ MUHTEŞEMM... ELLERİNE, EMEKLERİNE SAĞLIK CANIM. ŞAHANE OLMUŞ. SAĞLIKLI, NEŞELİ VE BEREKETLİ BİR HAFTA DİLERİM. SEVGİLER....

HUYSUZBALIK dedi ki...

NE güzel bir ekmek öyle. Eline sağlık canımcım. Sevgiler...

Didem Akben dedi ki...

İlkay merhaba, Münevver Hanım'ın da senin de ekmeği bu kadar beğenip hemen uygulamanıza çok memnun oldum. Senin ekmeğin de çok güzel görünüyor. Dilimlerdeki renk eşitliği çok güzel olmuş ellerine sağlık :)