3 Temmuz 2008 Perşembe

KURU LAZ BÖREĞİ(ŞERBETSİZ)-PDÇS26/2











Bu da yine doğumgünü menüsünden yeni denediğim bir tarif oldu. Okuduğum tüm laz börek tariflerinin ortası bir şey oldu bu tarif::)))
Pişirmeden önce kesmeyi başaramadım maalesef::))Tepsideki o çukurluk kesme çabalarımdan kalma bir eser::)))Tavsiyem pişirmeden önce kesmeyi denemeyin...Ya da deneyin görün ::)))
Piştikten sonra gayet rahat kesildi ki bayağı korkmuştum nasıl olacak diye???::(((
Bir de şerbetli yapmayı üşendim işin açıkçası...Ama böylede ben çok beğendim çoğunu da ben yedim zaten::))) Tadını da annemin yaptığı Ponpon Pastaya(eklerin üzeri çikolata sossuz hali diyebiliriz ama onu da bir gün yapıp yayınlayacağım...çocukluk lezzetlerimin başında gelir kendisi) benzettim.En azından bir kez mutlaka yapılmalı bence ama ben hep yapacağım bunu da belirtmek isterim.
Bu arada Portakal Ağacı-Forum/Mutfak Notları-Forum'dan tanıdığım ve tariflerini çok başarılı bulduğum ve çok kez "Yeşim'ciğim neden günlük açmıyorsun, bizi mahrum ediyorsun vbg." sdiye yazığ durduğum Sevgili Yeşim , sonunda bizleri kırmamış ve günlüğü açmış. Hayırlı olsun dileklerimi ve teşekkürlerimi gönderiyorum.Günlüğü görünce öyle sevindim ki anlatamam...
Kendisi ayrıca hiç bıkmadan usanmadan tüm sorularımı cevaplamıştır.Ve de çok çok çok yardımseverdir. YEŞİM'CİĞİM İYİ Kİ VARSIN CANIM.

Evet artık işte tarifim diyorum:
Malzemeler:
-1 paket Hazır Baklava Hamuru(6 adeti eksik çünkü onları tahinli yapmıştım)
-125 gr tereyağı
Muhallebisi:
-14 kaşık şeker(şeker oranını kendinize göre ayarlayabilirsiniz-piştikten sonra bile ben tüm pişen kremalarda bazen ekleme yapabiliyorum)
-1 paket vanilya(bazen 2 paket de koyduğum oluyor)
-3 yemek kaşığı un(dopdolu kaşık olursa kıvamı güzel bir kıvam olacaktır hatta bir kaşık nişasta bile eklenebilir ki ben kremalarda unu-nişastayı az koymam piştikten sonra ya da pişerken un-nişasta eklemek mümkün olamıyor ama katı bir kremayı istediğim kıvama süt ilavesi ile getirebiliyorum)Sevgili Hatice'ye de bu uyarısı için teşekkür ediyorum.
-1 lt süt
-3 yumurta

Yumurta hariç tüm malzeme karıştırılıp muhallebi gibi pişirilir.İyice soğuduktan sonra 3 yumurta ile çırpılıp bir tarafta bekletilir.

Yapılışı:
Yağlanmış tepsiye yufkaların yarısı aralarına eritilmiş tereyağ sürülerek serilir.Son yufka serildikten sonra muhallebi konulup kenarları üzerine katlanır böylece muhallebi tepsinin kenarlarına yapışmaz.Üzerine kalan diğer yufkalar aynı şekilde serilir.İşlem bittikten sonra üzeri de yağlanıp orta ateşte 1-1,30 saat pişirilir.Soğuduktan sonra, dilimlenir ve üzerine pudra şekeri serpilir.
Afiyetler olsun!

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Anacım o kadar Karadenili geliniyim , bikerecik daduna bakamadım şu böreğin..Dadlu dadlu kürt böreğine benzer bişey mi ola ki bu ??

Hatice dedi ki...

İlkaycığım ellerine sağlık nefis görünüyor, geçtiğimiz senelerde bir arkadaşım da yemiştim bu tatlıdan, kaç tane yediğimi hatırlamıyorum:))
pudra şekerli halini de tahmin edebiliyorum, bahsettiğin eklerin(boyutlar biraz büyüktü benimkilerin, ama tek porsiyonluk yapılabilir)üzerine pudra şekerli bir denemem olmuştu benim de(meyveli puf halka), çok lezzetliydi. tahinliler de çok lezzetli görünüyor, baklava yufkası aldığımda bir deneyeyim, hazır evde tahin de varken.

laz böreğinin kremasındaki un ölçüsü tepelememi, sanki 3 kaşık az gibi geldi, yoksa yumurtalar dengeliyor mu kıvamı?

güzel bir hafta sonu diliyorum canım, sevgiler...

İLKAY dedi ki...

Burçin'ciğim canımmmm sen gel ben sana yapıvereyim::)))
Tadı valla çok güzel...tatlı tatlı bişey...::))))ama tavsiye ediyorum canım...

Sevil'ciğim biz teşekkür ederiz böyle nefis lezzetlerle tanışıyoruz bizler de...paylaşımlar çok güzel oluyor...
sizlere de iyi tatiller dilerim...

Hatice'ciğim sen de bendensin yani::))))ye ye doymuyor insan::)))

Evet anneminkiler de aynen senin dediğin gibiydi canım...
Un konusunda da dopdolu olacak un...biraz nişasta bile ekleyebilirsin...hani normal bildiğin krema gibi oluyor cıvık olmayacak yani....piştikten sonra eklediğin yumurtalarda fırında güzel bir tat ve kıvam veriyor...
şu dopdolu kısmını ekleyeyim tarife de canım...çok sağolasın...


HEPİNİZE SEVGİLERİMLE,
İYİ Kİ BURADASINIZ..
İYİ Kİ VARSINIZ....

İlkay

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim benim ellerine saglik valla çok duydum bu boregi ama hiç tatmadim,inanilmaz lezzetli gorunuyor harikasin masallah becerikli arkadasim masallah,etkinlige tekrardan katildigin için çok ama çok tesekkur ediyorum ve çok mutlu oldum,etkinligimiz 13 temmuz'da sona eriyor,her zaman beklerim balim. Halen gozum aklim bu goruntude offf))). Tarifin biraz sonra yayinda olacak. Geçmis kandilin kutlu olsun canim,optum.

AYRICA : PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..Yayına Hazırlayanlarhttp://nasibim.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/Sorumlu Müdür http://selmahlc.blogcu.com/Grafik Tasarım Düzenleme Yagmur İparSizde sununumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey adınızı sitenizin adresini dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
Örnek isim: SEVİL SAHİN
Site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com/
Tarif : SALATAYARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/search/label/SALATA%20YARI%C5%9EMASI%20TAR%C4%B0FLER%C4%B0

Nilgün dedi ki...

Cok denemek istedigim halen denemdigim güzel bir tatli..Böyle serbetsizde bence lezzetli olacagini tahmin ediyorum..Ellerine saglik canim


SEVGILER

yapraksarma dedi ki...

ETKİNLİĞE DAVET
PORSELEN DEMLİK yepyeni bir etkinlik ile karşınızda… YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ-3 ZEYTİNYAĞLILAR http://porselendemlik.blogcu.com http://selmahlc.blogcu.com http://birdemliksohbet.blogspot.com http://yoresellezzetler.bloggum.com tarafından hazırlanmıştır etkinliğimizin yeni sahibesi www.yapraksarma.blogcu.com olarak 10/7/2008 ile 10/08/2008 tarihleri arasında 30 gün boyunca ben yapacağım konumuz:ZEYTİNYAĞLILAR anadolunun zengin sofrasını evlerimize sunmak,bizi biz yapan değerlerimizin hünerli ellerle bütünleştiği yemeklerimizin tarih kokan hikayelerini sunmak ve bu lezzetleri siz değerli dostlarımızla paylaşmak… sizde bu lezzet dolu maceraya davetlisiniz… eğer sizlerinde sofralarında yer bulan kendi yörenize ait bir tarifiniz var ise tarifinizi bize ulaştırabilir böylece bir yerlerde kalmış lezzetleri tüm dostlarınızla hem paylaşmış olacak hem de yörenizin kültür ve değerlerini tanıtmış olacaksınız yapmanız gereken şey; hazırladığınız yöresel yemeğinizi ismi ,yöre adı ,tarifi ve birkaç aşama ile çektiğiniz fotoğraf ile bloğunuzda yada sitenizde yayınlayıp daha sonra ev sahibine yorum ya da e-posta ile haber vermek örnek: isim:zeytinyağlı enginar dolması yöre adı:İzmir/ege yöresi buraya ise tarifimizin resmi ile beraber detaylı anlatımı gelecek şekilde… iletişim:www.yoresellezzetler.bloggum.com unutmayın tarifler sadece tarihi yöresel tarifler olmalıdır önemli:son zamanlarda bloglarda yaşanan sorunlardan dolayı böyle bir önlem almayı uygun bulduk etkinliğimiz ayrıca http://www.yapraksarmayapraksarma.blogspot.com/adresinde de yapılacaktır… HEPİNİZİ EV SAHİBESİ OLARAK DAVET EDİYORUM.BENİ YANLIZ BIRAKMAYACAĞINIZI UMUYORUM .SEVGİLERİMLE

Adsız dedi ki...

Mmmmmmm harika bir börek, şimdiye kadar hiç yapmadıgımız bir börek... bu tarifide ilk yapılacaklara hemen kaydettim, sayende ramazan ayında sıkıntı çekmeyecegiz..:)))) harika tarifler burda nasılsa...
Ellerine sağlık canım.....

Adsız dedi ki...

İlkay ablacım ellerine sağlık nefis bir börek olmuş..görünüm de çok harika...olsada bir tadına baksak dedik yani....:)))
sevgiler gönderdim...

Unknown dedi ki...

canim laz boregin cok leziz istah kabartici duruyorlar mutlaka deneyecegim simdiden oluyorum yapinca herhalde evdekilere bisey birakmam:)) ellerine emegine saglik canim
kucak dolusu sevgilerimi biraktim.